RG!

Hejsan ;)
Jag sitter och är no lifer! haha....jag kollar på OS rytmisk gymnastik. Riktigt vacker "sport" måste jag säga, jag tycker personligen inte det riktigt känns så sportigt det är mer dans blandat med akrobatik, de gör inte avancerade volter som artistiska gymnaster utan har mycket mer flexibilitet med dans och redskap. Men intressant är det verkligen! 
Det jag gillar med rytmisk gymnastik är att här har dom hellre långa människor med långa armar och ben än korta personer eftersom de som är långa kan få saker att se så mycket större och vackrare ut, så det betyder ju att de som är för långa att träna tex artistisk gymnastik har bättre chans som rytmiska gymnaster, Jag tror om jag hade gått på rytmisk gymnastik hade det säkert passat mig eftersom jag har monster långa ben och armar...skulle definitivt kunna tänka mig att prova det om jag hade tid bara för att det skulle vara kul.
Det är nog ändå otroligt svårt att lära. De slänger upp bollar i luften och fångar det med ryggen, häftig gymnastik helt enkelt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0