lååång dag!

Heeej! idag hade vi dansföreställningen! vi hade så himla kul! nu ska jag berätta om dagen och jag struntar i om inlägget blir långt! På morgonen så skulle vi alla jobba med något vi behövde men det gick inte så bra det gick inte att koncentrera sig, gjorde 2 tal i matten sen klockan 11.00 skulle dansprofilen till danssalen och fixa håret och sminket, vår dans lärare och lärare(som varit dansare) fixade vårat hår! vi fick typ ett ton hårspray, och gele i håret! håret sattes i en sån där knut med ett nät över som inte syntes
och så skulle vi fixa sminket dock hann inte jag då eller bara att aisan tog massa puder i mitt ansikte och jag såg fett solbränd ut! xD
Men vår danslärare skulle till disel och fixa och danssalen skulle stängas så vi gick till korridoren på vår våning i skolan och fixade oss några minuter typ sen så bestämmde vi oss att gå till diselverkstaden till vår loge och göra oss färdiga där! ;) det som var så nice var att dansprofilarna hade en helt egen loge! med massa speglar, bord och stolar! medans de andra i skolan fick byta om i samma rum (men det är bara för att vi dansar 3 danser och de bara 1) Men där sminkade vi oss färdiga och bytte om, sen så fick vi springa runt på scenen och flumma! haha vi lekte american next top model på scenen och när aisan skulle posa rammla hon på rumpan xD

Men så hade vi genrep och då körde vi genom hela föreställningen, haha och då stod vi bakom ridon och väntade på att dansa vals och jag blev flummig och viskade till aisan: kolla där är röv! (en kille i 1.an typ som brukar kalla ronja för ronja rövdotter xD) men vi typ dog av garv men var tvungna att vara tysta! :P

Aisan: Nu är han inte så kaxig va!? (han stod och dansade på scenen)
Jag: nee verkligen inte med det där lila paraplyet han dansar med! (det tillhörde dansen)
Aisan/jag hihihi!
Jonathan: men tysta då!!

så skönt när vi fick äta sen! jag var sjukt hungrig! satt typ och åt min pastasallad i ren tystnad och koncentration!
 senare så blev dansprofilarna tvingade in i vår loge och göra oss färdiga till valsen, jag tog typ hur mycket hår spray som helst! sen satt vi och väntade och små pratade i logen tills vi skulle ut på scen :)
så gick jag och några bakom ridon(typ höjd punkten med dagen haha xD) medans de andra var på andra sidan
sen körde vi igång valsen det gick fett bra! det är så mörkt så man ser inte publiken, det är bra!
efter när vi är färdiga går vi bort från scen och då ser jag min mini bästis kelie som går i 2.an som ska dansa en fett kulig dans :D, och jag säger lycka till sen typ stressar vi ihjäl oss vi hade ungefär 2 minuter på oss! att byta kjol sätta på sjal, örhängen, och en tygblomma som man ska sätta på med hårnålar! jag blev lite för stressad min lösnagel åkte av och då får jag typ panik och ba neej min nagel så jag börjar krypa på alla fyra i logen och letar efter den?? xD sen vaknar jag till och kommer på att vi ska ut på scen snart och dansa sevillanas(en sorts spansk dans)

så ute på scen igen allt går bäst! och så ska jag förflytta mig från fanny till aisha i dansen och ni vet det är väldigt mycket ljus överallt som blinkar och sånt så jag såg inte att Olivia precis gick förbi lika koncentrerad som jag, och då råkar jag krocka med olivia! xD det såg nog ganska kul ut! haha

efter sevillianas bytte vi om till våra sorba kläder(grekisk dans) som består av vit skjorta,svarta jazzbyxor,väst,rötttyg runt midjan och dansskor(som vi ändå haft under alla danser men jaa) och då slapp vi äntligen stressa ihjäl oss på två minuter då kunde vi lugna ner oss lite, sen träffade vi vår kära klass :)
så då gick hela klass 7 ut och ägde scenen ;D och efter det så dansade aisha solo! hon var fett bra!!
och clara kom sen in och var en drake och hade ett drakhuvud på sitt huvud ;)  sedan gick hela skolan ut på scen och hade vår årliga tack dans som vi dansar varje år! skojar inte xD men då fick vi rosor som förut ;)
sen var det slut och vi fick träfa våra föräldrar,släkt och dom som kollat :P (btw visste ni att biljetterna kostade 120 styck bara för 1 timme? xD) men jag fick mer rosor av mormor :D sen gick jag,mormor,mamma och isolde till mcdonald's och åt(nyttigt vah!) var sjukt trött efter det! men vi köpte filmen så den kommer sen till posten:D
kan kanske lägga ut när vi dansade då :P

hahah mamma tvingar mig att börja på balett igen -.-, men jag vill gå på cheerleading, fast man kan ju gå på båda sakerna  :P vi får se!

aja några bilder från idag!!!


jag och Fanny är ny gifta! xD höhö

vals kläderna!



ooh yeah!

haha sexy pic! xD

haha alona!


det var några bilder nu ska jag sova efter denna långa dag! godnatt!



Kommentarer
Postat av: malin

hej, jag har en fråga till scotti elr vad hon heter, vad har du för bh storlek o hur får du så mke push up ? vart köper du dina bh ? tacksam för svar

2011-04-16 @ 09:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0