hemmagjord tandblekning

Hojj! Har precis gjort en egen tandblekning det smakade blä men gav ett helt okej resultat! Jag är en sån som vill ha kritvita tänder! Jag har ganska vita tänder egentligen men jag vill att dom ska vara vitare haha xD Jag vet att man typ förstör tand emaljen om man bleker dom men yeye!

Men om man vill få naturligt vita tänder som man kan fixa hemma finns ju olika tips

1. ett är ju att man tar citron eller apelsin skal och gnuggar insidan av skalet mot tänderna

2. Man kan också ta bakpulver och jordgubbar, då mosar man jordgubbarna och blandar i bakpulver, som man sedan sätter på tänderna, det bästa är nog att ta en tandborste och borsta på (undvik tandköttet)

3. Sen det jag gjorde var att man blandar ihop salt med bakpulver i en liten skål med vatten,och man rör om. Sedan tar man en tandborste(helst inte den du borstar med tandkräm) doppar tandborsten i blandningen och borstar på tänderna och som sagt undvik tandköttet
Sedan när du är nöjd sköljer du munnen och borstar tänderna som vanligt med tandkräm(en annan tandborste) Efter det kan man alltid för att få dom vitare att tex ta en handduk eller något annat och gnugga på tänderna

jag tror faktist ingen kommer prova något av dom här tipsen, det är bara jag som är sjuk och gör dom xD
Men om det nu skulle vara så att någon provar något av det här så säger jag bara: var försiktig när du gör det och gör ALDRIG det här för ofta det kan skada och slita tandemaljen och så kan det börja ila i tänderna

Annars får man ju ett naturligt vitt smile :P Fast nästa gång vill jag nog köra på riktig tandblekning ;D

riktig tandblekning! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0