Home sweet home

Hej, nu är man äntligen hemma efter en hel vecka ute på vackra landet, har varit ganska skönt inte lika tråkigt som det annars är men det är väll eftersom vi haft studsmatta där så då har man kunnat hoppa och sånt när man hade tråkigt och jag typ kom på bästa och roligaste styrketräningsgrejen på studsmattan man tränade mage, ben och rygg samtidigt...okej jag kanske inte kom på den då men jag blev bäst på det! Man hoppar på ryggen och jag kunde studsa extremt högt och snurra 360 i luften ;P 
Anyway när vi kom hem åkte jag, mamma och Daniel till Ikea för att köpa lite badrumms inredning, för vi ska renovera en massa.  Det bästa med ikea är att åka runt på lagret med dom stora vagnarna och så använder man dom som sparkcyckel ;) hehe forever young <3

Sen på väg hem såg vi något riktigt obehagligt på motorvägen, det låg ett stackars skadat rådjur på vägen, jag fick panik jag ville ärligtalat bara springa ur bilen och rädda den! Mamma tog i alla fall upp sin mobil direkt och ringde något djur räddningsnummer. Jag trodde dom skulle åka och hjälpa rådjuret och rädda den men mamma förklarade att dom avlivar den för att rådjuret ska slippa lida, Ush vad det gjorde ont i mig när jag fick höra det.
Ingen djur förtjänar att dö på det sättet! Inte en enda person hade ringt djur räddarnummret förutom vi! vad är det för människor som lever här egentligen? De som skadade stackarn med sin äckliga bil borde verkligen ha dåligt samvete och kanske haft mage och ringa som vi gjorde? Kommer aldrig glömma det där! gör fortfarande hemskt ont så fort jag tänker på det 

Okej inte det roligaste avslutet på inlägget! Ville bara skriva och berättaden om den där hemska lilla händelsen, man måste nog se det för att förstå hur hemskt det var! Ska väll försöka komma på bättre tankar nu och kolla på OS gymnastik som börjar snart  Byee!//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0