REGN!

Hej vackra människor ;) 
Lite dålig blogging, men min blogg.se app fungerar fortfarande inte, och jag sitter inte ofta vid datorn på sommaren då ska man vara ute i det soliga vädret...eller? jaa igår var jag ute med min mosters hund vi hade tänkt gå runt hela flaten(som är en sjö) när vi var på andra sidan av sjön mitt i skogen börjar det åska, sen kommer spöregnet! Jag tänkte att vi kanske kunde gömma oss under en gran tills det slutat, men vattnet rann igenom och det började blixtra, då bör man ju verkligen inte vara under ett träd, särkilt inte i en skog precis vid sjön! Vi sprang igenom hela skogen utan att knappt se något och min stackars mobil låg i min regnjacka utan dragkedja och det var det enda torra stället jag kunde tänka mig. För resten av mig och hundstackarn var blött, mina gympaskor kändes som vattenfyllda hinkar, kläderna hade inte en endaste torr fläck och håret var blött som att jag precis tagit mig en lång blöt tur undervattnet. Men vad gör man då när man kommit ur skogen,men helt vilse ute i skarpnäck säkert minst en halv mil tillbaka hem, regnet ösar ner, det blixtar och åskar tillräckligt nära och högt för att till och med ge den där extremt lugna personen småttpanik? 
Vi kommer äntligen ut ur det förvirrande husområdet och hamnar ute på motorvägen...Jag och den blöta hunden går där på gatan i ett desperat försök finna något som helst skydd mot det kranrinnande regnet.
Ösregnandet har hållit på i säkert 20 minuter sen vi flydde från skogen, tills vi fann det!....En bro!
Hunden och jag sprang där i vattenpölarna, förbi stirrande buss passagerare in under bron. Vi var räddade!
Bara det att....spöregnet fortsatte...och fortsatte, sen torkade mina händer av allt vatten och jag kunde svara på alla miljoners samtal jag fått, som tur kom vår lilla räddning! Vi blev hämtade av min moster från det hemska regnet.
Jag försökte beskriva den här panik händelsen så levande som möjligt! genom att plåga er med ett lååångt inlägg :)
/Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0